Śpij ptaszku czyli jak zrobić karuzelę nad łóżeczko

Będąc w ciąży bardzo dużo szyłam, szczególnie dla mojej córeczki. Czekając na nią w głowie piętrzyły się pomysły, jak urządzić jej pokój. Chciałam, żeby było przytulnie, kolorowo i tak trochę swojsko.
Wypatrzyłam w internecie śliczną karuzelkę nad łóżeczko, a że była droga, postanowiłam ją sama wykonać.
Z góry uprzedzam, że jest dość pracochłonna, ale moje dziecko uwielbia ją i to rekompensuje wszystkie wysiłki.


Potrzebne są:
- skrawki materiałów najlepiej bawełnianych
- filc
- tektura 4 cm/70 cm
- sznurek lub wstążeczka
- wypełnienie



Tekturę obkleiłam materiałem przy pomocy białego kleju (magic lub wikol). Maszyną zszyłam boki, tak, żeby stworzyły obręcz. Z materiału wycięłam dwa paski 3,7 cm/20 cm. Zszyłam dłuższe boki, tworząc tunel. Przewinęłam na prawą stronę. Doszyłam paski do obręczy na skos i połączyłam je na środku.
Tułów ptaszka i skrzydełka wycięłam z podwójnie złożonego materiału a ogonek, dziubek i łapki z filcu.
Dziubek i ogonek przyfastrygowałam do jednej z części tułowia "do środka" (żeby po przewróceniu na prawą stronę były prawidłowo). Zszyłam dwie części tułowia, zostawiając niezszyte miejsce. Przewróciłam na prawą stronę, wypełniłam i zszyłam otwór, równocześnie dodając sznureczek. Dwie części skrzydełek zszywamy razem, wywracamy na prawą stronę i wypełniamy. Łączymy całość i wyszywamy oczka. Sznureczki i obręcz można ozdobić kwiatkami z filcu.






Komentarze

Popularne posty